En liten fråga...

Fick en fråga av en Andrea idag som löd så här:


Hej! jag ska uppdatera sminkskåpet lite hemma snart men känner mig ganska vilsen bland sminkhyllorna, det finns ju så otroligt mycket att välja på! Tänkte höra vilka sminkborstar och sånt som du tycker är ett måste? Och vilket märke tycker du är bäst både när det gäller smink och sminkborstar?

Ha en bra dag!



Svar:

Hej Andrea och alla andra såklart.

Ja, det är en djungel det här med smink och sminkborstar.

Just när det gäller borstar och penslar så tycker jag man inte behöver så väldigt många egentligen.

En bra bas att utgå ifrån och sedan bygga vidare på är:

Foundationpensel, Rougeborste, Puderborste, 2-3 st Ögonskuggspenslar i olika storlek, Läppensel.

Vad det gäller vilket sminkmärke som är bäst är verkligen svårt att säga. Men jag använder mig väldigt mycket av Face Stockholm och jag tycker det är ett superbra märke.
Andra bra är Make Up Store, Too Faced, MAC, Smashbox, I.D....mfl.
Det bästa är att testa sig fram. Jag tycker inte man ska vara så begränsad heller. Jag har hur mycket olika märken som helst i mina sminklådor och det är bara roligt.

Hoppas du hittar lite nytt härligt smink att fylla din sminkväska med.

Lycka till,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0