Me, myself and I!

Tänkte att jag skulle berätta lite om mig själv.

Jag är snart 27 år och jag bor i Linköping tillsammans med en Konstapel. Ja, en polis alltså. Sexy huh? Yeah!
Well, jag jobbar som makeup artist på Face Stockholm i Linköping men är förtillfället utplacerad som makeup artist på Kanal Lokal Östergötland.

Så här ser mitt lilla sminkrum ut på Kanal Lokal.



Det är väldigt litet. Man får knappt plats att sminka där inne, men det funkar.

Jag utbildade mig till MuA (makeup artist) sommaren 2005 på
 Mariart School Of Professional Makeup i Stockholm.
Vi fick lära oss mycket, men om jag fick välja en skola idag hade jag inte valt den.
Men då vill jag också tillägga att den har blivit mycket bättre nu. När jag gick var den rätt ny och inte så etablerad.
Sedan jag började på Face Stockholm har jag lärt mig ännu mer. Man blir aldrig färdiglärd när det gäller det här yrket.
Det kommer något nytt hela tiden och alla ansikten man sminkar är inte det andra likt.

I vilket fall så är jag en glad tjej i mina bästa år, är inte gift...ännu...har inga barn. Bara en underbar sambo och underbara vänner. Har inga djur, men en hund i himmelen som jag tänker mycket på. Läser väldigt mycket, gillar att laga mat och att äta den.

Men störst av alla mina intressen är det makeup som gäller. Min PASSION!

Så nu vet du lite mer om mig. Var inte rädd att fråga om det är nåt du undrar.
Det är ju just det den här hålan är till för...att FRÅGA, FRÅGA, FRÅGA.....

Nu måste jag sova för klockan är ju halv 2 på natten.

Gonatt och sov så gott.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Undrar bara lite om själva yrket :) vilken skola skulle du rekomendera för en 19 årig tjej som älskar smink och vill arbeta med det? Och finns det mycket jobbmöjligheter inom branschen? tack så mkt!

2008-09-24 @ 18:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0