Exfoliera mera...

Du rengör ditt ansikte varje morgon och kväll, det är jättebra.
Men utöver det är det väldigt bra att exfoliera huden i ansiktet.
Det vill säga, att rengöra ditt ansikte på djupet.

Då använder man sig av en ansiktspeeling som tar bort smuts och döda hudceller som inte dina rengöringscremer och ansiktvatten riktigt kan fixa.

Peela ansiktet 1-2 gånger i veckan, tex när du duschar.

Gör så här:

1. Massera in peelingcremen i ditt ansikte, inte över ögonpartiet. Massera i nån minut och låt sitta ännu en minut.
2. Skölj av med ljummet vatten.
3. Badda ansiktet torrt med en handduk.
4. Gå efter med ansiktsvatten på en bomullspad över hela ansiktet, ej ögonpartiet.
5. Smörj in ansiktet med en fuktgivande ansiktscreme. Om det är morgon, lägg en dagcreme annars din nattcreme.
6. Njut av din mjuka, lena, nya hud.

Tre bra peelingcremer som jag själv har testat är:

 Aco Scrubcreme 49 kr

Face Stockholm Green Tea Exfoliator ca 200 kr


Qlinique Exfoliating Scrub ca 170 kr



Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej Liza! Jag har en lite fråga. Det är nämligen så

att mina läppar blir väldigt narriga och torra så här års pga det kan jga inte använd snygga läppstift

eller ens läppglans för det ser förskräckligt ut.

Jag tycker att jag smörjer och smörjer med lepsyl :s

Vad ska jag göra ?

2008-09-30 @ 13:28:11
URL: http://elinpeterson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för en bra blogg! Skulle vilja ha lite tips på penselvård. Räcker det med att skölja av penseln till foundation med vatten eller ska man använda nåt mer? Hur ofta bör man göra det? När är det dags att köpa nya? Hur får man dom att hålla längre?

2008-09-30 @ 13:30:45
Postat av: Elin

Kanon :D

2008-09-30 @ 13:37:26
URL: http://elinpeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0