Vakna lika vacker som Törnrosa



Rätt ofta har jag svårt att somna på kvällen. Men jag hittade några bra tips i Cosmopolitan en dag.
 Jag delar med mig av dom till er.

Här kommer några tips som gör att du vaknar utvilad och vacker:

*
Tänd ett doftljus med doft av lavendel eller bergamott. De verkar avstressande.

* Undvik att ha din arbetsplats i sovrummet. Om du ser saker som påminner om ditt jobb kan få dina tankar att börja snurra och du får svårt att somna.

* Undivik skrikiga färger och mönster i sovrummet. De verkar distraherande.

* Låt din säng stå med huvudgaveln mot en vägg. Placera sängen så att du kan se både fönstret och dörren när du ligger i den.

* Ljusblått är den färg som lugnar mest.

* Ha gärna några växter i sovrummet. De renar och tillför syre.

* Se alltid sovrummet som en plats för återhämtning.

Källa: Cosmopolitan juni 08


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0