Tips på bra kvalitetspenslar.

Tänkte tipsa om lite MakeUp Penslar och Borstar.

De penslar jag tipsar om här är några av de penslar jag använder. Jag har dock ganska många fler.

Men de som finns med här är en bra grund i penselväg.

Alla penslarna är i äkta hår, utom penslarna för foundation och concealer som är i syntet.


Foundationpensel:


Face Stockholm nr 34, ca 235kr (syntethår)

 
Peggy Sage Foundationbrush, ca 190kr (syntethår)




Concealerpensel:


Face Stockholm nr 15, ca 130 kr (syntethår)



Puderbosrte:

 
Peggy Sage Powderbrush, ca 140 kr (gethår)


Face Stockholm nr2, ca 265 kr (gethår)




Rougeborste:


Peggy Sage Blushbrush, ca 125 kr (gethår)




Ögonskuggspenslar:

 
Peggy Sage Eyeshadowbrushes (mårdhår)

1. 14 mm, ca 140 kr
2. 12 mm, ca 105 kr
3. 10 mm, ca 95 kr





Peggy Sage Blending, ca 170 kr (mårdhår)

Face Stockholm nr 27(blending brush), ca 200 kr (gethår)

Eyelinerpensel:

Face Stockholm nr1, ca 125 kr (mårdhår)



Peggy Sage Eyliner, ca 95 kr (mårdhår)



Brynpensel:



Peggy Sage Brow, ca 95 kr (grävlingshår)


Face Stockholm nr13, ca 140 kr (mårdhår)



Läppensel:


Peggy Sage Lip, ca 95 kr (mårdhår)




Vill du köpa dessa penslar?

Penslarna från Face Stockholm finns givetvis i närmaste butik att köpa.

Penslarna från Peggy Sage kan du beställa genom mig. Är du intresserad, vänligen maila mig på

[email protected] för mer information.










 


Kommentarer
Postat av: B R O W N S U G A R

Jag borde verkligen investera i en bra pensel! känns lite onödigt bara men.. nä, de e nog värt de :D

2010-02-15 @ 13:11:22
URL: http://brownsugar.blogg.se/
Postat av: linda

Jättefin blogg! älskar din header!

jag tänkte göra en blogg, har en provblogg som jag bara leker på lite för att ens fatta hur den här svåra bloggvärlden funkar.. så jag undrar om du har ändrat din header än vad du gjorde i photoshop eller liknande program?.. för när jag gör min header så är den brun och sen är själva skrivsidan vit, så då blir den en ful vit kant där emelllan på ca 5 cm.. om du förstår vad jag menar ?:P går det att ändra på något sätt?



Svara gärna som mejl :)



/Linda

2010-02-15 @ 20:25:39
Postat av: Jennie

Hejdu ! :)

allt bra med dig? :)

2010-02-15 @ 20:35:46
URL: http://jennieduvet.blogg.se/
Postat av: Liza

Svar till Linda:



Hej Linda!

Tack för att du gillarm in blogg.

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med dina frågor om min header då det inte är jag som fixat den. Det är min duktiga lillasyster som gjort.

Fråga henne vettja. Hennes länk har du bland mina länkar här på bloggen.



// Liza

2010-02-17 @ 13:21:49
URL: http://minellizmakeup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0