Dagens fråga

          Från Maja
Hejsan!

Jag har lite problem med acne har du nått bra tips?

Svar: Det finns ju olika typer av acneproblem. Men de flesta går att lösa utan medicin. 
Det finns många olika faktorer som gör att man får acne. En del är genetiska andra kan bero på stress, fel kost osv. Jag är ingen expert på detta ämne men jag kan ge dig tips som jag tror funkar. 
 
* En viktig del är att rengöra ansiktet ordentligt både morgon och kväll.
Att ge ansiktet en rutin i rengöring får den att må prima. Somna aldrig med smink kvar i ansiktet.
Se inlägget om rengöring.

* Drick mycket vatten. Minst 2-3 liter om dagen. 

* Använd en ansiktspeeling 1-2 gånger i veckan. Men inte direkt på acneområdet. 
Efter din peeling använder du alltid ansiktsvatten och sedan en ansiktscreme. Peela inte ögonpartiet.

* Vad du än gör, kläm ej dina finnar. Jag vet det kan vara svårt, men det kommer in bakterier och gör det hela värre. Låt dem vara så läker de bort av sig själva.

* Använd rengöringsprodukter och  hudcremer som innehåller Aloe Vera, det har en läkande effekt.


 





Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad bra den nya bloggen är! Bra gjort Jossan med!

Ett tips att skriva om, som fattig student så har man inte alltid råd med allt, något i budgetform kanske eller bra basprodukter att ha?



vi hörs!

2008-09-19 @ 22:20:50
URL: http://ziiah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0