För säljare och köpare på Tradera.se. LÄS!

Den här eyedusten Reality jag skrev om senast, visade sig inte vara en eyedust.
Till saken hör att jag köpte den på Tradera.se.

I vilket fall. Säljaren av ögonskuggan hade skirivt i beskrivningen av objektet att det var en eyedust men hon hade inte skrivit ut vad den hette. Det var en tydlig bild på den dock, och jag tyckte den såg precis ut som eyedusten Reality.
Tjiii fick jag.
När jag fick hem den i brevlådan igår och jag öppnade paketet så blev jag lite besviken.
Det var en skugga från Face Stockholm men det var inte någon eyedust. Om säljaren hade läst på undersidan av burken så hade hon sett att det stod " 37 Pearl Eyeshadow". Detta var alltså en av Face Stockholms Pearl skuggor som någon tappat i golvet och hjälpt på traven att se ut som en eyedust.

Jag kontaktade säljaren och skrev att jag blvit besviken och att det var dålig stil att inte vara ärlig mot eventuella köpare genom att inte uppge exakta produktuppgifter. Jag förklarade också att jag nu tänkte ge henne negativt omdöme i den här affären. (När ett köp är avslutat ger båda säljare och köpare varandra positivt eller negativt omdöme av säljet eller köpet.)

Jag fick ett mail tillbaka från säljaren och det visar sig att hon i sin tur köpt den från Tradera i tro att det var en eyedust.
Hon själv hade inte reflekterat över att det inte någonstans på produkten stod att det var en eyedust. Hon hade enbart utgått från samma annons hon köpt den från.
Slarvigt av henne men samtidigt inte hennes fel.
Så, efter lite om och men återtog jag det negativa omdömet om henne och allt är nu frid och fröjd.

Den här skuggan är ju ändå hur fin som helst, trots att den nu är en lös skugga, men dock inte en eyedust.
Eftersom jag är van vid det mesta när det gäller smink så kommer jag självklart inte ha några problem med att använda mig av skuggan.

Fotnot: Både säljare och köpare av ett objek på tradera måste vara nogrann och uppmärksam om objektet. Som säljare MÅSTE man skriva ut exakta information om objektet och köparen har en skyldighet att ta reda på så mycket som möjligt av objektet innan man lägger ett bud. Där var ju även jag slarvig som köpare, att jag inte tog reda på fakta ordentligt. Jag utgick från bilden och antog att det var eyedusten Reality och inget annat. Självklart skulle jag slängt iväg en fråga till säljaren. Men man går ju efter beskrivningen som säljaren angett.
Hur som helst, allt blev till det bästa i slutändan.

Detta var kanske lite onödigt vetande men ett misstag att lära sig av, både för mig och för säljaren av skuggan.
Och du som säljer eller köper på Tradera.se kan också lära av denna händelse så det inte blir några missförstånd.

Lycka till!



Kommentarer
Postat av: Snurrtant

Hmm... låter lite misstänkt tycker jag. Varför hade inte hon läst under burken precis som du gjorde. Som tjej vet man ju att det är där informationen på smink oftast sitter när det gäller ögonskuggor och dyl. Bara för att hon blev blåst behöver hon ju inte blåsa andra... Dåligt av säljaren. Tror hon bara skyllde ifrån sig.



Kram

2008-11-13 @ 11:15:24
URL: http://sussiesnurrtant.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0